Bridgman's Life Drawing [73] - Light and Shade

. piątek, 26 lutego 2010
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

ŚWIATŁO I CIEŃ

Cieniuj z myślą o tym, że światło i cień służą do pomocy konturowi, który narysowałeś w nadaniu wrażenia solidności, przestrzeni i głębi. Miej przed sobą wyobrażenie solidnych ciał o czterech stronach złożonych z kilku wielkich mas i unikaj wszystkich wypracowanych i niepotrzebnych tonów, które oddalają od myśli, że masy czy płaszczyzny na bokach muszą wyglądać jakby znajdowały się na bokach, podczas gdy te na przedzie tak, jakby były na przedzie ciała. Żadne dwa tony jednakowego rozmiaru lub intensywności nie powinny występować bezpośrednio jeden nad drugim, lub obok siebie; ich położenie powinno być przesunięte i przemienne. Powinna tam być zdecydowana różnica pomiędzy tonami. Liczba tonów powinna być najmniejsza jak to tylko możliwe. Unikaj wszystkich wypracowanych lub niepotrzebnych tonów i nie twórz czterech tonów czy walorów tam, gdzie potrzebne są tylko trzy. To ważne, by pamiętać o wielkich, prostych masach i utrzymać swoje cieniowanie uproszczonym, ponieważ cieniowanie nie tworzy rysunku.

Related Posts with Thumbnails