Bridgman's Life Drawing [11/12/13] - DRAWING THE FIGURE

. sobota, 17 kwietnia 2010
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

RYSOWANIE SYLWETKI

 Zanim postawisz linię musisz mieć jasną wizję tego, co chcesz narysować. Niezbędnym jest mieć w głowie pomysł na to, co będzie robić postać, którą masz zamiar narysować. Studiuj model z różnych puntów widzenia. Wyczuj naturę i warunki akcji lub bezczynności. Wyobrażenie to jest prawdziwym początkiem twojego rysunku.


Po tym nadaj, w ramach przemyślenia umiejscowienia rysunku na papierze, dla równowagi i rozmieszczenia.

Stwórz dwa oznaczenia aby określić długość rysunku.

Przy pomocy prostych linii zblokuj kontur głowy. Ostrożnie obróć ją na szyi, zaznaczając jej środek przez narysowanie linii od jabłka Adama  do dołka pomiędzy obojczykami

Od tego dołka zrób linię nadając kierunek barkom, mając przy tym na uwadze oznaczenie ich środka, którym powinien być dołek pomiędzy obojczykami.

Określ ogólny kierunek ciała przez stworzenie konturu do biodra i talii w jego najdalszym punkcie, stronę, która dźwiga ciężar.

Kontynuuj to przez obrys przeciwnej, nieaktywnej strony ciała, porównując szerokość z głową.

Następnie, wracając do aktywnej strony postaci, puść linię do stopy. Właśnie zdeterminowałeś balans  postaci.

Przenieś linię bezwładnej strony kolana ponad i do góry ku środkowi sylwetki.

Na zewnętrznej stronie puść linię ku drugiej stopie.


Te kilka prostych linii osadza postać. Nadają jej ogólne proporcje, określają jej aktywne i nieaktywne strony, jej balans, spójność i rytm. Miej na uwadze, że głowa, klatka piersiowa i biodra są trzema wielkimi masami ciała. Są same w sobie nieruchome. Myśl o nich, jak o blokach mających cztery strony i jako takie mogące być symetrycznie umieszczone i równoważone, bezpośrednio jeden nad drugim. W tym przypadku postać nie była by w ruchu. Lecz gdy te masy wygną się do tyłu, do przodu, obrócą się luk skręcą, ich przekręcenie nada akcję postaci. Jednak jakiekolwiek pozycje te trzy masy mogą przyjąć, niezależnie jak brutalnie mogą one zostać narysowane po jednej stronie, istnieje odpowiadająca delikatność linii po przeciwnej, bezwładnej stronie i subtelna, iluzoryczna, żywa harmonia przepływająca przez całość, co jest rytmem tej postaci.


Zaczynając ponownie od głowy, myśląc o niej jak o sześcianie z przodem, bokami, górą dołem i podstawą, narysuj ją na poziomie wzroku w perspektywie.

Obrysuj szyję i od dołka szyi narysuj linię w dół do środka klatki piersiowej.

Pod właściwym kątem do tej linii, gdzie brzuch i klatka łączą się, narysuj kolejną linię, a następnie narysuj linie, by wyznaczyć klatkę żebrową jako blok, skręcony, pochylony albo prosty w zależności od jego pozycji.

Teraz narysuj udo i nogę, które wspierają największą część ciężaru ciała, czyniąc udo okrągłum, kolano kwadratowym, łydkę trójkątną, a kostkę kwadratową. Następnie narysuj ręce.

Related Posts with Thumbnails